Sök på sidan
Logga in
Formulär för kontakt med styrelsen

Felanmälningar

Felanmälningar på fastighet och i din lägenhet under garantitiden

***

Garantitiden för entreprenaden gäller till och med den 14 oktober 2024. Fram tills dess felanmäler du saker som går sönder och som täcks av garantin enligt information på denna sidan.

Aphos förvaltnings AB sköter om den tekniska förvaltningen i huset. Vid fel på allmänna utrymmen samt fel i din lägenhet under garantitiden kontaktar du Aphos. Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är du som bostadsrättsinnehavare ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.

Det finns några undantag när du istället vänder dig till en alternativ kontakt - de finner du listade nedan tillsammans med deras kontaktuppgifter.

Aphos felanmälan: felanmalan@aphos.se, 08-604 02 59
Aphos öppettider: måndag till fredag kl. 08.00-16.00, lunchstängt 12-13.

***

Styrelsen och felanmälningar

Styrelsen hanterar inte felanmälningar! Styrelsen vänder du dig till med mer strategiska frågor eller om du har frågor kring t ex andrahandsuthyrning, ombyggnader i din lägenhet och liknande.

***

Jour

Om något akut skulle hända som inte kan vänta till felanmälan öppnar kontaktar du jouren, Stadens VVS- och energiteknik. Observera att detta är bara för akuta ärenden (som t ex att det läcker vatten eller liknande) då detta är en väldigt kostsam tjänst för föreningen!

Telefonnummer: 08-29 43 70

Bra att veta: Bostadens huvudkranar för tappvatten finns placerade bakom fördelarskåpets lucka som är placerad i badrummet.

***

Undantag till Aphos felanmälan:

  • Fastigetens yttre ytterdörrar: Om ytterdörrarna till fastigheten utåt inte stängs/låses ordentligt efter in- och utpassering, felanmäl genom att skicka ett mail till styrelsen på info@fabriksparken1.se (gäller alltså inte dörrarna mot innergården, de anmäler du till Aphos).
  • Vitvaror (se info nedan)
  • Bredband/fiber (se info nedan)
  • Sopsug på innergården (se info nedan)
  • Ekonomi (se info nedan)
  • Hiss (se info nedan)
  • Garage (garaget vare sig ägs eller administreras av vår bostadsrättsförening. Se info nedan vart du vänder dig)

Vitvaror

Har du problem med vitvarorna under garantitiden kontakta Electrolux/Husqvarna via https://www.electrolux.se/support-hub/

För allmänna frågor och för att boka service via telefon: 0771-76 76 76

Innan du ringer eller gör anmälan på nätet så skriv ner PNC-numret som du hittar på typskylten för respektive produkt.

Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är bostadsrättsinnehavaren ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.

Bredband/fiber

Har du tekniska problem med bredbandet så kontaktar du Halebops support - här hittar du kontaktuppgifter till dem.

Sopsug

Vid driftstopp av sopsugen på innergården, scanna QR-koden som finns på varje inkast med din mobilkamera och följ instruktionerna, alternativt skicka mail till support@logiwaste.se.

Ekonomi

För ekonomirelaterade och administrativa frågor eller vid fel i t ex avgiftsfakturering kontaktar du Simpleko som är anlitad för att sköta föreningens ekonomi.

E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018 - 66 01 60 (mån-fre 9-12)

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta Element hiss:

Felanmälan & jour: 08-410 909 00
E-post: felanmalan@elementhiss.se

Garage

Garaget inkl. garageporten från Löfströms Allé och Max Siewerts gata tillhör Skandia Fastigheter. Garaget förvaltas av Parkando. Parkando ansvarar för fastighetsskötsel och uthyrning av parkeringsplatser.

Om något är fel på antingen porten eller i garaget felanmäl till Parkando på denna sida:

https://www.skandiafastigheter.se/kontakt/felanmalan-och-fastighetskontakter/?Query=L%C3%B6fstr%C3%B6ms+All%C3%A9+6

Adressen är då Löfströms Allé 6, fastighet: Tråden 3/ Fabriksparken 9760.

  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.