*
Här kan du läsa vad som gäller när fel inträffar i din lägenhet efter garantitiden gått ut.
Aphos förvaltnings AB sköter om den tekniska förvaltningen i huset.
Vid fel på allmänna utrymmen kontaktar du Aphos. Det finns några undantag när du istället vänder dig till en alternativ kontakt - de finner du listade nedan tillsammans med kontaktuppgifter.
Aphos felanmälan: felanmalan@aphos.se, 08-604 02 59
Aphos öppettider: måndag till fredag kl. 08.00-16.00, lunchstängt 12-13.
***
Om något akut skulle hända som inte kan vänta till felanmälan öppnar kontaktar du jouren, Stadens VVS- och energiteknik. Observera att detta är bara för akuta ärenden (som t ex att det läcker vatten eller liknande) då detta är en väldigt kostsam tjänst för föreningen!
Telefonnummer: 08-29 43 70
Bra att veta: Bostadens huvudkranar för tappvatten finns placerade bakom fördelarskåpets lucka som är placerad i badrummet.
Vid akta problem med sopsugar och hissar:
Sopsug: Vid akuta fel ring: 08-81 48 08 (annars som vanligt till felanmalan@aphos.se)
Hiss: Vid akuta fel ring: 08-410 909 00 (annars som vanligt till felanmalan@aphos.se)
För att låsa upp dörren trycker du på den VITA knappen. Om du trycker på knappen i den gröna boxen så låses dörren upp och den går inte i lås igen när dörren stängs. Om du av misstag trycker på den gröna knappen eller märker att dörren inte låses, skicka ett sms till styrelsen på 076 - 767 52 62 och tala om vad som hänt så återställer vi den. Låt den INTE stå olåst! Detta gäller endast dörrarna ut mot gatorna, inte mot innergården, om det är fel på någon dörr mot innergården anmäler du det till Aphos.
*
Har du tekniska problem med bredbandet så kontaktar du Halebops support - här hittar du kontaktuppgifter till dem.
Innan du kontaktar Halebop, börja alltid med att starta om din utrustning, t.ex router, dator och eventuell fiberdosa/medieomvandlare.
Om internet inte fungerar överhuvudtaget så behöver du testa att koppla en dator (eller annan enhet förutom router) med nätverkssladd direkt till din fiberdosa (eller bredbandsuttag i väggen beroende på om du har en separat fiberdosa eller inte). Om internet fungerar då, men inte via routern, så tyder det på fel med din router.
Om det inte heller fungerar med koppling direkt från fiberuttaget så kontaktar du Halebop support (se länk ovan).
Om du upplever att internet går ner ibland kontakta även då Halebop och ha följande info redo:
Kom även ihåg att först kolla om stadsnätet har skrivit ut någon driftinfo på deras hemsida: https://zmarket.se/privat/driftinformation . Om de skrivit att det är en driftstörning i området så behöver ni inte kontakta Halebop, då är stadsnätet redan medvetna om problemet.
För ekonomirelaterade och administrativa frågor eller vid fel i t ex avgiftsfakturering kontaktar du Simpleko som är anlitad för att sköta föreningens ekonomi.
E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018 - 66 01 60 (mån-fre 9-12)
Garaget inkl. garageporten från Löfströms Allé och Max Siewerts gata tillhör Skandia Fastigheter. Garaget förvaltas av Parkando. Parkando ansvarar för fastighetsskötsel och uthyrning av parkeringsplatser samt tillträde till garaget..
Om något är fel på antingen porten eller i garaget, felanmäl till Parkando på denna sida. Adressen är Löfströms Allé 6, fastighet: Tråden 3/ Fabriksparken 9760.