Aphos förvaltnings AB sköter om den tekniska förvaltningen i huset. Det innebär att de ansvarar för fastighetsskötseln i allmänna utrymmen, trädgårdsskötseln, städning och jour.
Felanmälningar hanteras INTE av styrelsen - vänligen följ nedan instruktioner vid felanmälan!
Vid fel på allmänna utrymmen samt fel i din lägenhet under garantitiden kontaktar du Aphos. Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är bostadsrättsinnehavaren ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.
Felanmälan: felanmalan@aphos.se, 08-604 02 59
Öppettider: måndag till fredag kl. 08.00-16.00, lunchstängt 12-13.
Undantag till felanmälan enligt ovan:
Har du problem med vitvarorna under garantitiden kontakta Electrolux/Husqvarna via https://www.electrolux.se/support-hub/
För allmänna frågor och för att boka service via telefon: 0771-76 76 76
Innan du ringer eller gör anmälan på nätet så skriv ner PNC-numret som du hittar på typskylten för respektive produkt.
Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är bostadsrättsinnehavaren ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.
Har du tekniska problem med bredbandet så kontaktar du Halebops support - här hittar du kontaktuppgifter till dem.
Vid driftstopp av sopsugen på innergården, scanna QR-koden som finns på varje inkast med din mobilkamera och följ instruktionerna, alternativt skicka mail till support@logiwaste.se.
Om något akut skulle hända som inte kan vänta till felanmälan öppnar kontaktar du jouren, Stadens VVS- och energiteknik. Observera att detta är bara för akuta ärenden (som t ex att det läcker vatten eller liknande) då detta är en väldigt kostsam tjänst för föreningen!
Telefonnummer: 08-29 43 70
Bra att veta: Bostadens huvudkranar för tappvatten finns placerade bakom fördelarskåpets lucka som är placerad i badrummet.
Vid fel på hissen ring i första hand Aphos felanmälan och i andra hand hissleverantörens journummer som du hittar vid hissen.
Garaget inkl. garageporten från Löfströms Allé och Max Siewerts gata tillhör Skandia Fastigheter. Garaget förvaltas av Parkando. De ansvarar för fastighetsskötsel och uthyrning av parkeringsplatser. Om något är fel på antingen porten eller i garaget använd Parkandos journummer.
Parkandos journummer: 08-410 835 20
Parkando kundtjänst: 08-408 396 39 (mån-tor 9-14),
E-post: kundservice@parkando.se
För administrativa frågor eller vid fel i t ex avgiftsfakturering kontaktar du Simpleko som är anlitad för att sköta föreningens ekonomi.
E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018 - 66 01 60 (mån-fre 9-12)
Styrelsen hanterar inte felanmälningar, utan till styrelsen vänder du dig med mer strategiska frågor eller om du har frågor kring t ex andrahandsuthyrning, ombyggnader i din lägenhet m.m.