Sök på sidan
Logga in
Formulär för kontakt med styrelsen

Felanmälningar

Styrelsen hanterar inte felanmälningar

Styrelsen vänder du dig till med mer strategiska frågor eller om du har frågor kring t ex andrahandsuthyrning, ombyggnader i din lägenhet och liknande.

Felanmälan

Garantitiden för entreprenaden gäller till och med den 14 oktober 2024. Fram tills dess felanmäler du saker som går sönder och som täcks av garantin enligt information på denna sidan.

Här kan du läsa vad som gäller när fel inträffar i din lägenhet efter garantitiden gått ut.

Aphos förvaltnings AB sköter om den tekniska förvaltningen i huset. Vid fel på allmänna utrymmen samt fel i din lägenhet under garantitiden kontaktar du Aphos. Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är du som bostadsrättsinnehavare ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.

Det finns några undantag när du istället vänder dig till en alternativ kontakt - de finner du listade nedan tillsammans med deras kontaktuppgifter.

Aphos felanmälan: felanmalan@aphos.se, 08-604 02 59
Aphos öppettider: måndag till fredag kl. 08.00-16.00, lunchstängt 12-13.

***

Jour

Om något akut skulle hända som inte kan vänta till felanmälan öppnar kontaktar du jouren, Stadens VVS- och energiteknik. Observera att detta är bara för akuta ärenden (som t ex att det läcker vatten eller liknande) då detta är en väldigt kostsam tjänst för föreningen!

Telefonnummer: 08-29 43 70

Bra att veta: Bostadens huvudkranar för tappvatten finns placerade bakom fördelarskåpets lucka som är placerad i badrummet.

Vid akuta problem med sopsugar och hissar - se journummer nedan.

***

Undantag till Aphos felanmälan:

  • Fastigetens dörrar ut mot gatan (se info nedan)
  • Vitvaror (se info nedan)
  • Bredband/fiber (se info nedan)
  • Sopsug på innergården (endast undantag för jourhjälp utanför ordinarie kontorstider)
  • Hiss: (endast undantag för jourhjälp utanför ordinarie kontorstider)
  • Ekonomi (se info nedan)
  • Garage (garaget vare sig ägs eller administreras av vår bostadsrättsförening)

*

Fastighetens dörrar ut mot gatan

För att låsa upp dörren trycker du på den VITA knappen. Om du trycker på knappen i den gröna boxen så låses dörren upp och den går inte i lås igen när dörren stängs. Om du av misstag trycker på den gröna knappen eller märker att dörren inte låses, skicka ett sms till styrelsen på 076 - 767 52 62 och tala om vad som hänt så återställer vi den. Låt den INTE stå olåst! Detta gäller endast dörrarna ut mot gatorna, inte mot innergården, om det är fel på någon dörr mot innergården anmäler du det till Aphos.

*

Vitvaror - OBSERVERA, NY RUTIN!

Har du problem med vitvarorna under garantitiden så kontaktar du Stenlunds vitvaror på service@stenlundsvitvaror.se

I mailet du skickar så ska följande information inkluderas:

  • Att felanmälan gäller för boende i Brf Fabriksparken 1
  • Ditt för- och efternamn samt telefonnummer
  • Ditt fullständiga lägenhetsnummer (du hittar det ovanför din ytterdörr i trapphuset)
  • En bild på typskylten
    Typskylten är placerad på lite olika platser beroende på produkt:
    • Kyl/frys: på vänstersidan när du drar ut nedersta lådan i skåpet
    • Diskmaskin: Innanför luckan, sitter antingen uppe eller på någon av sidorna
    • Tvättmaskin/torktumlare: Innanför luckan
    • Ugn: Innanför luckan
    • Micro: Innanför luckan
    • Spishäll: Under hällen

Stenlunds kommer att ringa upp och boka tid efter de tagit emot din felanmälan.

Observera att om felet inte klassas som ett garantiärende så är bostadsrättsinnehavaren ansvarig för alla ev kostnader som uppstår.

Bredband/fiber

Har du tekniska problem med bredbandet så kontaktar du Halebops support - här hittar du kontaktuppgifter till dem.

Info från Halebop:

Innan du kontaktar Halebop, börja alltid med att starta om din utrustning, t.ex router, dator och eventuell fiberdosa/medieomvandlare.

Om internet inte fungerar överhuvudtaget så behöver du testa att koppla en dator (eller annan enhet förutom router) med nätverkssladd direkt till din fiberdosa (eller bredbandsuttag i väggen beroende på om du har en separat fiberdosa eller inte). Om internet fungerar då, men inte via routern, så tyder det på fel med din router.
Om det inte heller fungerar med koppling direkt från fiberuttaget så kontaktar du Halebop support (se länk ovan).

Om du upplever att internet går ner ibland kontakta även då Halebop och ha följande info redo:

  1. Hur ofta per dag uppstår problemet?
  2. Är det alltid under en specifik tid på dygnet som det slutar fungera?
  3. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer igång igen?
  4. Fungerar det att starta om sin utrustning?

Kom även ihåg att först kolla om stadsnätet har skrivit ut någon driftinfo på deras hemsida: https://zmarket.se/privat/driftinformation . Om de skrivit att det är en driftstörning i området så behöver ni inte kontakta Halebop, då är stadsnätet redan medvetna om problemet.

Sopsug

Felanmälan görs till: felanmalan@aphos.se

Vid akuta fel ring: 08-81 48 08

Hiss

Felanmälan görs till: felanmalan@aphos.se

Vid akuta fel ring: 08-410 909 00

Ekonomi

För ekonomirelaterade och administrativa frågor eller vid fel i t ex avgiftsfakturering kontaktar du Simpleko som är anlitad för att sköta föreningens ekonomi.

E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018 - 66 01 60 (mån-fre 9-12)

Garage

Garaget inkl. garageporten från Löfströms Allé och Max Siewerts gata tillhör Skandia Fastigheter. Garaget förvaltas av Parkando. Parkando ansvarar för fastighetsskötsel och uthyrning av parkeringsplatser.

Om något är fel på antingen porten eller i garaget, felanmäl till Parkando på denna sida. Adressen är Löfströms Allé 6, fastighet: Tråden 3/ Fabriksparken 9760.

  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.